Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: spaties in css  (gelezen 1095 keer)

Tony

• Nieuw lid
  • *
spaties in css
« Gepost op: 26-01-2010, 15:41 »

Hallo,

In het boek las ik over spaties in een regel. Maar er zijn 2 manieren om een regel te maken in css.
1 via de plusknop of direct in de css pagina. Dit is een verschil kwa spaties. via de plusknop (paneel) geeft hij een spatie weer, maar via de css pagina zelf niet.
zie hieronder, de eerste is via het paneel en de 2e direct in de code (je krijgt dan een snelmenuutje);

}
.staatrechts {
   float: right;
   margin: 0px 10px 10px 0px;
}
.clearleft {
clear:left
}

In een eerdere topic had ik een probleem met juist die spaties. Hoe zit dat nu eigenlijk?
Met spatie werkt dus wel of bij sommige codes niet? En kan ik de spaties laten staan ongeacht via welke optie ik de regel heb gemaakt?

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
Re:spaties in css
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2010, 12:54 »

Je kunt CSS-regels aanmaken met het +-teken onderin paneel CSS-Stylen, dan krijg je een dialoogvenster, of direct in de stylesheet, eventueel geholpen door Code Hints.

Maar hoe je het ook doet, je doel is in het geval dat jij schetst, het maken van witruimte onder of boven een element. Daarvoor maak je een margin-top of een margin-bottom aan, dat is de gewenste oplossing.

Hou er wel rekening mee dat de margin-bottom van het bovenstaande element de margin-top van het onderstaande element zal overlappen.

Tony

• Nieuw lid
  • *
Re:spaties in css
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2010, 13:41 »

Hoi,

ik bedoelde eigenlijk de spaties in de code. dus via de ene optie om een code te maken komt er wel een spatie en bij de 2e optie niet.

float: nadedubbelepuntweleenspatie (vanuit nieuwe regel maken in paneel)
float:nadedubbelepuntgeenspatie (direct in csspagina met behulp van lijstje)

Buiten dit, gaf je bij een eerder probleem aan dat je geen spaties moet gebruiken zoals het probleem met EM vorige topic: code css werkt niet)
Maar ik zie ook in de voorbeelden spaties na de : .
Is het zo dat alleen bepaalde code niet met spaties overweg kan?

BVD
Pagina's: [1] |   Omhoog