Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: geen goede werking in IE5/6  (gelezen 580 keer)

Tony

• Nieuw lid
  • *
geen goede werking in IE5/6
« Gepost op: 01-02-2010, 22:33 »

Ok, maar je bedoelt de regel aanpassen in de html (niet in .js)
Vorige topic hierover heb ik gesloten.

In de html staat nu een CComment van:

<!--[if IE 6]>
<script type="text/javascript" language="javascript" src="script/oef12-uitklapmenu.js"></script>
<![endif]-->

Maar ik zie nog steeds problemen met IE 5/6. Niet alleen het uitklapmenu werkt niet maar ook de uitlijning in 6 is niet goed, bij IE5 wel weer. Er moet iets fout zijn maar kan er niet achter komen.

Ook met het voorbeeld vanaf je site zie ik dat er een probleem is met IE 5/6, hij klapt niet uit.

Ik heb in 1 map ("site" genaamd) de pagina's html staan en in dezelfde map, 2 mappen. 1 voor css en 1 voor de script. CSS gaat prima, dus script moet ook via script/scriptnaam.js als verwijzing.

Zie bijlage voor evt fouten

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
Re:geen goede werking in IE5/6
« Reactie #1 Gepost op: 01-02-2010, 22:52 »

De online versie werkt wel in IE6. Niet in IE5.5 want die weet niets van het javascript (geen conditional comment).

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
« Reactie #2 Gepost op: 01-02-2010, 23:02 »

Je conditional comment is goed. Ik neem aan dat je exact mijn script hebt gebruikt. En dat ie wel werkt in andere browsers? Dus dan is het niet de CSS want je kiezers met .sfhover zien er ook goed uit. Rest de link naar het script. Ik oet het online zien om er iets over te kunnen zeggen.

Tony

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 01-02-2010, 23:30 »

Op http://www.mijncomputercursus.nl/oef12-uitklap.html

In IE 5/6 werkt ie niet ok.

Let niet op de andere pagina's v/d site. Ik heb een template gebruikt :):) en dus niet gemaakt volgens je boek :):)

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
« Reactie #4 Gepost op: 01-02-2010, 23:48 »

Ik zie een gat tussen de lijstitems zoals beschreven onderaan pag. 204 stap 22. Als je dat oplost vlg de beschrijving is misschien je probleem ook opgelost.

En ik het lijkt me dat de lijstitems 20% breed zijn? Dat past (x5) vlg IE niet in een 100% breedte, dus voor IE moeten de lijstitems bijv. 19.9% breed zijn. Of je geeft in plaats daarvan de laatste div een id met float: none en een width: auto.

En nogmaals, als je wilt dat het script ook in IE5.5 werkt dan zul je dat met het conditional comment moeten oplossen: versies gelijk aan en lager dan ~ zie pag. 123)

Tony

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 02-02-2010, 00:08 »

Ja, is allemaal opgelost.

Alleen die IE5 nog, maar daar kom ik wel uit. Zo, Hoofdstuk 13 nu. Pff, eindelijk.

Bedankt!!
« Laatste verandering: 02-02-2010, 00:29 door Tony »
Pagina's: [1] |   Omhoog