Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: marge bij cellen  (gelezen 1824 keer)

Tony

• Nieuw lid
  • *
marge bij cellen
« Gepost op: 05-02-2010, 15:11 »

Hoi,

Bij les 14 de fieldset bij wandelreizen en keuzeveld vertrek. Ook bij je voorbeeldpagina sluiten deze 2 velden wel erg dicht op elkaar. Hoe kan ik dat veranderen? want je ziet nu een rondje en direct daaronder de maand.

Verder werkt het in alle browsers, maar heb met de kop "aanvraag documentatie nog wel verschil met de afstand vanaf de H1 tot het blok mijn gegevens, in ie7 en lager. Wat kan ik het beste in de comment zetten? marge bottom van h1 aanpassen of zoiets? Of ligt dat aan de algehele marges, want de afstanden van alle andere cellen zijn ook anders in ie7 en lager.

http://www.mijncomputercursus.nl/oef14.html

toevoeging: de knoppen verzenden en wissen zijn groter in ie7 en lager, hoe kan ik dat aanpassen?

BVD.
« Laatste verandering: 05-02-2010, 15:31 door Tony »

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
Re:marge bij cellen
« Reactie #1 Gepost op: 05-02-2010, 18:54 »

Hi Tony,

Met een margin-top:

select#kiesmaand {
margin-top: 0.5em;
}

In de conditional comment zet je de link naar de stylesheet speciaal voor IE of IE7, geen interne CSS in de pagina dus.
In die stylesheet kan je inderdaad het beste de oplossing zoeken voor de h1 in de margins (top of bottom) en eventueel in de padding.

Het uiterlijk van de knoppen zijn per browser verschillend. Je kunt natuurlijk zelf een knop maken, dan wordt ie helemaal hoe jij wilt. Uit gebruikersoogpunt kan je daar nog eens over nadenken of je dat wel wilt, die gebruiker is misschien wel gesteld op een knop die eruit ziet zoals hij gewend is. Positioneren van de knoppen gaat ook weer net zoals bij de andere formulieritems, met een absolute positie of je geeft er een margin aan.

Grts,
Frances

Tony

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 05-02-2010, 21:30 »

Hoi Frances,

Bedankt voor je antwoord, ik ga het bewerken.

Ik heb veel schik in de curus!!! Ik leer veel, en vind het jammer alweer bijna klaar te zijn. Maar goed, ik ga de lesstof wel allemaal herhalen.
Ik ben er elke dag mee bezig, dus het is zowat mijn werk geworden, en dat zegt wat over het boek.

Tot later wellicht.

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
« Reactie #3 Gepost op: 07-02-2010, 12:20 »

Heel erg leuk om te horen, olie op de motor!
Pagina's: [1] |   Omhoog