Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: Van een "leek" naar....  (gelezen 1962 keer)

Tony

• Nieuw lid
  • *
Van een "leek" naar....
« Gepost op: 08-02-2010, 21:18 »

Het boek
De professionele uitstraling van de cover en de inhoud, woog zwaar mee in de overweging tot aankoop. De inhoud maakte de beslissing tot aankoop terecht.

De inhoud
Deze bevat voldoende onderwerpen welke je in staat stelt, zelfstandig een website te maken volgens de normen die hiervoor gelden. De lesstof is uitermate makkelijk te volgen.

De lesstof
De opbouw is logisch, de uitleg is op een uitzondering na, goed te begrijpen. De materie “webdesign” wordt goed uitgelegd, waardoor je beter begrijpt wat “een website bouwen” nu echt betekent.
In de lesstof worden diverse gereedschappen die je nodig hebt goed uitgelegd, daar waar dergelijke informatie op internet, vaak uitgelegd wordt middels het zogenoemde “internetjargon”, wat op zijn beurt ook weer vragen oproept. Daar is in dit boek geen sprake van.

Na deze cursus ben je daadwerkelijk in staat om een solide website te maken, waarbij je je geen zorgen hoeft te maken als het o.a. gaat om de correctheid en weergave van je site in de diverse browsers, zoals IE6, IE7, Firefox en Google Chrome. Hier wordt namelijk meer dan voldoende op ingegaan. Er is ook nog een Hoofdstuk gewijd aan veelgevraagde oplossingen zodat je nog een stapje verder kunt.

Tevens bevat het boek extra informatie wat je niet zo gauw op internet zal vinden. Kortom, een zeer degelijk cursusboek voor de beginnende en tevens gemiddelde ervaren websitebouwer.

Minder positief punt
Met de voorvermelding dat het geen uitzondering is in boekenland: In het werkboek staan een aantal kleine “fouten” wat onbedoeld vragen oproept. Ware het niet zo dat op de website van Waalweb de correcties staan. Dat maakt de enige negatieve ervaring weer goed.

De website van Waalweb.
Deze bevat nog meer informatie en veel tips. Ook staan hier de oefenbestanden zodat je deze kan vergelijken met de gemaakte opdrachten. Een uitstekende aanvulling op het boek, waarbij naast eigen informatie ook zeer bruikbare links naar externe informatiebronnen wordt gegeven.
Mocht je vragen/opmerkingen hebben over de lesstof, dan kun je deze moeiteloos plaatsen in het Forum. De reactie is razendsnel en tevens duidelijk. Zo word je niet tot nauwelijks geremd in je tempo waarin je de cursus volgt.

Als beginnende Websitebouwer, maar ervaren Cursusbouwer, kan ik zeggen dat ik door dit boek, mijn kennis zowel heb verdiept als verbreed.

Steekwoorden voor dit cursusboek;
-   Begrijpelijk
-   Overzichtelijk
-   Professioneel
-   Aanrader

Bernardus

• Nieuw lid
  • *
Re: Van een "leek" naar....
« Reactie #1 Gepost op: 26-08-2010, 11:20 »

Ik ben het eens met de stelling van de vorige schrijver, dat dit een heel professioneel geschreven boek is, dat je stap voor stap de materie bijbrengt.
Pagina's: [1] |   Omhoog