Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: class en ID  (gelezen 505 keer)

Tony

• Nieuw lid
  • *
class en ID
« Gepost op: 11-02-2010, 03:37 »

Hoi Frances,

Enkele vragen. Want ik krijg het niet echt op een rijtje...

- Kan een ID aan 1 type element gegeven worden b.v. op alle elementen <p>,  of op slechts 1 element <p> ?
- Wanneer ik 2 elementen van <p> gebruik, kan ik dan beter een class of ID gebruiken?
- Als ik meerdere ongenummerde lijsten gebruik, waarbij elke lijst een andere opmaak moet hebben, dan geef ik elke lijst een ID. Maar geef ik dat aan bij het element ul of li? Aanvullend: Waarom zou ik geen Class gebruiken ipv ID? Anders gezegd, wanneer kan ik het beste ID of Class gebruiken, ik zie het verschil niet echt meer.

BVD
« Laatste verandering: 11-02-2010, 03:50 door Tony »

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
Re:class en ID
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2010, 13:34 »

Volgens mij heb ik deze in de andere posts  ('gestrand' en 'gebruik van combinatie element/klasse'  beantwoord.
« Laatste verandering: 13-02-2010, 13:36 door Frances »

Tony

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2010, 14:27 »

Hoi Frances,

Ja die vraag was deels dubbel gesteld, excuus.

Met een verschil, want stel dat ik een ID gebruik in het element <p>. Maar ik heb meerdere elementen <p>. Kan ik die dezelfde ID gebruiken, of krijgt deze dan een andere ID. Ik denk het laatste.....  :):)

Het was mij niet duidelijk of een ID 1x gebruikt mag worden voor 1 type element bijvoorbeeld voor alle <p>, of letterlijk 1x op een <p>.

Groet, Tony.

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2010, 22:22 »

Nee, het is dus zo dat per pagina eenzelfde ID maar 1x voorkomt. Deze is dus uniek op die ene plaats, zoals jouw ID uniek is voor jou. Class is bestemd voor het herhaalde gebruik op één en dezelfde pagina.
Pagina's: [1] |   Omhoog