Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: legend  (gelezen 1122 keer)

Tony

• Nieuw lid
  • *
legend
« Gepost op: 14-02-2010, 16:40 »

Hoi,

In IE8 wordt de tekst bij legend mijngegevens niet weergegeven. Tenminste, als je in de browser daarin dubbelklikt, dan wordt de tekst zichtbaar doordat het is geselcteerd.

Zie http://www.mijncomputercursus.nl/contactformulier.html (tussen de rand)

In de CSS zie ik nergens dat de tekstkleur b.v. zwart is.
Waar zit de fout....

----ik heb nog steeds schik hoor-----

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
Re:legend
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2010, 22:34 »

Bij mij in IE7 is de legendtekst zelfs blauw, in FF wit en bij jou (welke browser?) dus zwart. En je hebt zelf geen stijl ingegeven voor de legendtekst, dus hoe kan dit vraag je je af? Komt van de stylesheet van de browser, daarin wordt dit bepaald en dat  verschilt dan dus per bowser. Net zoals dat in een pagina zonder CSS (van de bouwer) de h1 toch echt groter is dan een h2 of een p. CSS van de browser.

Het is een goede gewoonte om voor alle elementen die er maar in een site kunnen voorkomen CSS in te geven zodat je het niet aan het toeval overlaat en je je ervan verzekert dat het eruit komt te zien zoals jij wilt. Er kunnen uiteindelijk meer verschillende elementen in een site komen te staan dan aanvankelijk bij de livegang het geval was.
« Laatste verandering: 14-02-2010, 22:40 door Frances »

Tony

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2010, 23:00 »

Hoi Frances,

Ik vond het al vreemd gezien ik de code heb gebruikt van de oefening. Die gaf het wel mooi weer. Zou de legend door een andere instelling overgeerfd zijn?
Want ik snap niet dat dezelfde code voor de formulier ineens de legend tekstkleur anders wordt.

Dit zijn dus kleine dingetjes die jij zo ziet, ik wil dat ook :):)

We gaan weer aan de slag, maar vraag me nog wel af hoe dat met dezelfde code eerst wel en nu niet kan.

Groeten.

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2010, 23:16 »

;D maar soms ben ik ook wel eens te kort door de bocht hoor. Jouw wit wordt in ieder geval overerft van de body, dus niet van de stylesheet van de browser. In mijn voorbeeldformulier wordt het bruin overerft van het form-element (die zie ik bij jou niet terug in de CSS).
« Laatste verandering: 14-02-2010, 23:28 door Frances »

Tony

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 15-02-2010, 00:09 »

hehehehe ja hoorrrr. Gelukt.

Bedankt!
Pagina's: [1] |   Omhoog