Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: Spry menu  (gelezen 1405 keer)

adrien

• Nieuw lid
  • *
Spry menu
« Gepost op: 11-05-2010, 21:15 »

Bij de browservalidatie krijg ik de volgende mededeling:
Er zijn 1 fouten aangetroffen in SpryMenuBarHorizontal.css
Heeft betrekking op: Firefox 1.5; Internet Explorer 6.0, 7.0; Internet Explorer for Macintosh 5.2; Opera 8.0, 9.0; Safari 2.0heb gebruik gemaakt van de spry menu
Mijn vraag is hoe ik erachter kom welke fout dit is en hoe deze op te lossen?

Een volgende punt bij de validatie is dat de tekst 3 pixels verschuift met de  opmerking erbij: Wanneer anonieme regelvakken (vakken die inline inhoud bevatten) grenzen aan een float, ontstaat er een opening van drie pixels tussen het regelvak en de rand van de float. Deze opening verdwijnt wanneer de inhoud de float passeert, waardoor de inhoud drie pixels in de richting van de float verschuift. Houd er rekening mee dat de opening moeilijk te zien is wanneer links uitgelijnde tekst grenst aan een float naar rechts. De opening bestaat echter wel en kan ertoe leiden dat er bij krappe lay-outs inhoud onder het zwevende element terechtkomt.
Heeft betrekking op: Internet Explorer 6.0
Waarschijnlijkheid: Waarschijnlijk
Mijn vraag: Is dit te corrigeren?

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
Re: Spry menu
« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2010, 21:04 »

Hallo Adrien,

Als je op www.delicious.com/waalweb zoekt op IE6 dan staat er een link tussen naar http://www.positioniseverything.net/explorer/threepxtest.html waarin een oplossing wordt beschreven. Overigens kan je je afvragen hoe belangrijk het nog is om je webpagina's voor IE6 apart aan te passen. Er zijn sites waarvan je van te voren weet dat er veel gebruik van gemaakt zal worden op IE6, dan weet je zeker dat het belangrijk is.

Om je vraag over de foutmelding voor je spry-menu te beantwoorden zou ik de pagina online moeten zien.

Groetjes,
Frances

adrien

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 21-05-2010, 12:29 »

Hallo Frances,
Dank voor je bericht.
De site staat nu online, www.adriencozijnsen.nl.
Fijn als je er naar wilt kijken.

Als volgende punt zul je ook zien dat de pagina onder stichting madart helemaal onderaan niet goed is (vergelijk andere pagina's). De grijze ruimte is verdwenen en de voettekst is naar rechts geschoven. In dreamweaver test IE en firefox wordt de inhoud wel goed weergegeven.

vr groet, adrien

Hallo Adrien,

Als je op www.delicious.com/waalweb zoekt op IE6 dan staat er een link tussen naar http://www.positioniseverything.net/explorer/threepxtest.html waarin een oplossing wordt beschreven. Overigens kan je je afvragen hoe belangrijk het nog is om je webpagina's voor IE6 apart aan te passen. Er zijn sites waarvan je van te voren weet dat er veel gebruik van gemaakt zal worden op IE6, dan weet je zeker dat het belangrijk is.

Om je vraag over de foutmelding voor je spry-menu te beantwoorden zou ik de pagina online moeten zien.

Groetjes,
Frances

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
« Reactie #3 Gepost op: 31-05-2010, 22:05 »

Hallo Adriƫn,

Ik reageer een beetje laat, maar klopt het dat je ondertussen het probleem al hebt opgelost?

Groetjes,
Frances
Pagina's: [1] |   Omhoog