Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: div floaters  (gelezen 1376 keer)

hedgehog

• Nieuw lid
  • *
div floaters
« Gepost op: 26-11-2009, 17:37 »

hallo,

in het hoofdstuk 9 (CSS layouts) ben ik bezig met de oefening 9.1, maar heb een probleempje met de middelste kolom recht naar beneden te laten lopen zodat je links en rechts onder #kollinks en #kolrechts de kleur van de #wrapper ziet verschijnen. Alles gaat goed t/m tekst in #kolmidden over de volledige breedte laten lopen, maar daar mis ik dus een stap. Begrijp niet waar ik precies die 200 px links en rechts moet ingeven?
Had die waarden ingegeven bij padding, maar dat is het toch niet helemaal (de kleur van #kolmidden verschijnt i.p.v. die van #wrapping)
Ik werk wel nog steeds in CS3 ...

Bedankt voor een antwoordje!

Claire

PS Fijn boek, heel duidelijk!

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
Re:div floaters
« Reactie #1 Gepost op: 27-11-2009, 11:48 »

Als ik je vraag goed begrijp dan is het antwoord margin. Geef #kolmidden een margin-right: 200px en een margin-left: 200px.
Als het niet de juiste oplossing is, heb ik url nodig zodat ik je pagina online kan bekijken. En gebruik je de voorbeelden van de oefeningen die online staan? In Firefox kan je met Firebug of de webdeveloper toolbar (Add-ons), of gewoon met menu Beeld/Paginabron altijd even spieken. Ik hoop dat dit je verder helpt.
En erg fijn om te horen dat het boek je zo goed bevalt!

Groetjes,
Frances
« Laatste verandering: 27-11-2009, 11:52 door Frances »
Pagina's: [1] |   Omhoog