Vermoedde ik al..
Dan zou mijn volgende vraag wel eens beantwoord mee kunnen worden.
Ik heb al zoveel profijt van je boek gehad, maanden later……
Ik zoek alleen nog de beste oplossingen nu ik ben aangekomen bij het maken van meer complexere pagina-indelingen, en liquide instellingen.
-----------
Wanneer je 3 columns naast elkaar hebt, dan kan je de eerste float:left geven, de rechter uiteraard float:right. De middenkolom geen float en width. Ik wil nu in de middenkolom 2 divs onder elkaar hebben en 2 naast elkaar, als een soort vierkant gesplitst in 4 divs.
Er zijn diverse oplossingen;
1) Ik geef de ene div op rij 1 (even makkelijk gezegd), float:left, de ander komt er naast te staan. Hetzelfde voor rij 2.
2) Of de tweede div een float right, maar dan krijg je weergaveverschillen. Of ook een float: left…..
3) Ik gebruik voor de middenkolom position:relative en de 4 divs daarin een position met absolute.
De hamvraag…. Kan je dus met inline-block 2 divs naast elkaar zetten zonder gebruik van float en position? Of geeft dat problemen?
Is het handig of onnodig om bij divs met postition ook een float te geven? In welke situatie zou dat uitkomen of moeten?
In je boek zeg je een Element met een width geen border en padding te geven. Wanneer ik die divs toch een border wil geven, wat is dan de oplossing, want stel dat daarin alleen een plaatje inkomt en 3 P-tags?
Ik zie geen oplossing in het geven van een border aan een van die elementen binnen die div, zodat die div toch een border krijgt…..
Tot slot, De afstanden, zoals margins en posities bij relative/absolute, kan je die in een site gemaakt in %, beter in px geven of ook in %?
Alvast bedankt!