Pagina's: [1] |   Omlaag

Auteur Topic: CSS doet niet wat ik wil.....  (gelezen 990 keer)

js

• Gast
CSS doet niet wat ik wil.....
« Gepost op: 21-09-2009, 21:48 »

Beste mensen,
Ik heb een pagina gemaakt in photoshop en deze in segmenten opgeslagen(heb daarbij de optie gebruikt dat hij voor elk segment een css maakt)
Vervolgens heb ik deze index pagina waar de segmenten op staan geopend in dreamweaver maar als ik dan op een segment klik om tekst op de blauwe inhoud van het segmen te typen verdwijnt de inhoudervan en wordt het segment wit. Ik kan vervoglens wel met dreamweaver tekst erin typen en hem slepen maar ik wil mijn achtergrond van het segment wel onder de tekst zien (dus de inhoud die ik met photoshop heb gemaakt) Hoplijk weet iemand mij te vertellen hoe ik de photoshop inhoud weer zichtbaar wordt.......??????????
Alvast bedankt...

Frances

• Beheerder
  • Junior lid
Re:CSS doet niet wat ik wil.....
« Reactie #1 Gepost op: 22-09-2009, 22:43 »

Ps plaatst ieder segment als plaatje in de HTML-code. Wat jij wilt is tekst op het plaatje plaatsen. IN HTML kan dat op twee manieren:
  • het plaatje staat als achtergrondafbeelding in CSS, in de HTML-code komt de tekst erbovenop te staan.
  • je werkt met lagen en zowel het plaatje als de tekst staan bovenop elkaar, ieder in een eigen laag.

Mijn advies is om zelf de plaatjes die je nodig hebt uit het PS-document te snijden en met Opslaan-voor-Web (Safe for Web) op je site te plaatsen. Vervolgens met één van de hierboven genoemde werkwijzes verder te gaan. In het boek wordt eea nader toegelicht. De code zoals Ps die maakt is bruikbaar voor een kleine presentatie van een ontwerp maar niet om een professionele website mee te maken.
« Laatste verandering: 22-09-2009, 22:48 door Frances »
Pagina's: [1] |   Omhoog