Hallo Christine,
Zet zoveel mogelijk geschreven informatie in HTML en plaats zo min mogelijk informatie met plaatjes. Uitgaande van jouw voorbeeld zou ik alle tekst in HTML zetten, dus inderdaad in Ps de tekstlagen uitzetten en dan de foto's uitsnijden en met Safe-for-Web opslaan in de rootfolder van je site.
In Dw kunnen in de kop de foto's en de tekst op één regel naast elkaar in een div staan. Je menu daaronder gaat in een lijst. De twee blokken eronder ieder in een aparte div waarbij je het tekstblok een width en een float: left geeft.
Als je kunt werken met absoluut positioneren kan je de volgorde in de code aanpassen en het tekstblok in de code als eerste plaatsen, gevolgd door de kop, de div met de 8 foto's en als laatste het menu. Dat is gunstig voor de zoekmachineindexering: de belangrijkste informatie eerst. Screenreaders hoeven zo ook niet op iedere pagina eerst het menu te lezen maar komen direct to the point met de tekst van die pagina.
Ronde hoeken zijn een verhaal apart. Inderdaad kan je werken met verschillende divs en achtergrondplaatjes. Wel zonde van al die extra code. Als je kijkt op
http://www.delicious.com/waalweb en zoekt op hoeken verschijnen er 3 websites met informatie over het maken van ronde hoeken.
Ik hoop dat ik je hiermee wat verder heb geholpen. Dank voor je complimenten over mijn boek!
Succes,
Frances